Tu jest Wasze miejsce :) Witajcie

WARSZTATY online mojego autorstwa służą do nauki , NIE DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY . Każdy kto z nich korzysta powinien o tym wiedzieć :)
Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć i kursów , chroni je prawo autorskie w/g prawa obowiązującego w Polsce.
Zanim to zrobisz :
Spytaj o zgodę na ich udostępnienie.

Osoby z poza granic Polski : wstawiając kursy na stronach i portalach proszone są o szanowanie mojej pracy i dodanie linka do mojego bloga ,źródła zdjęć!!

środa, 15 sierpnia 2012

Kurs pamiątka-dziennik

Kurs stworzony na prośbę Adriana
 
 
Dziennik to dobry pomysł na prezent dla nauczyciela , wychowawcy.
Dostałam zamówienie : dziennik w kolorze pomarańczowym .
Aby nie było za pomarańczowo,dodam dodatki .

Adrian, potrzebujesz:
-tekturę, rozmiar mojej: wys.29,5 szer. 21 cm.
- kartki papieru dostępne w księgarni, muszą być większe od tekturki , naszej bazy!!!
- kartki papieru A4 
- dodatki jak widzisz u mnie różyczki, wstążki , inne kartki kolorowe co dusza zapragnie;)
- nożyczki, linijka,ołówek
-przydałby się dziurkacz na otworki aby związać dwie części albumu
- ja dodatkowo mam zaciskarkę do nitów dostępną w marketach ,
 moja kosztowała 12 zł i ma 100 nitów w komplecie ,
ale Ty możesz związać dziennik:)wstążką lub sznurkiem
-  klej , ja używam taśmy dwustronnej aby szybko pracować, 
więc jak zobaczysz czerwone paski to taśma:)
- hmm co tu jeszcze aaa drukarka, musisz wydrukować podziękowania , możesz skorzystać z moich
ja znalazłam je w necie na darmowych stronach
 Zaczynamy!!

W skrócie dodatki:
 dwie identyczne wycięte z tektury bazy: (tak jak u góry wielkość)
dwie duże kartki większe od kartonu:

Naszą bazę smarujemy klejem lub za pomocą taśmy dwustronnej przyklejamy do kartek:
(tu są te czerwone paski;))

przyklejamy , na zdjęciu są wymiary:)
- tak jak na zdjęciu odrysujemy linie :
i wycinamy:)
teraz pora na klejenie, ja wcześniej zaokrąglonym przedmiotem
odrysowałam bazę aby ładniej się zginały rogi :
 smarujemy klejem dwa dłuższe prostokątne rogi zaginamy i sklejamy
pora na krótsze boki :
tak samo robimy drugą część dziennika!!

Mój dziennik ma zakładkę jak w prawdziwym ;)
teraz masz opcję robisz tak jak ja ;) lub zostawiasz zakładkę i jak w prawdziwym dzienniku , 
drukujesz listę i naklejasz:)) ja pokażę Ci moją metodę:
potrzebujemy dwa paski o wymiarach jak na zdjęciu:
1. 29,5cmx7cm
2. 29,5cm x 4cm  
 i kartkę o wymiarach:

naklejamy w górnym rogu zostawiając z boku po obu stronach 2cm, pasek ten szerszy:
 Jak na zdjęciu obetnij część po bokach!! i posmaruj tekturę klejem : widzisz czerwony paseczek:)
zginamy w dół i przyklejamy!
 jak widzisz powtarzam czynność z obrysowaniem i dłutkiem Ci pokazuję co robić:)
 sklejamy i wycinamy jak poprzednio boczne krawędzie ,
zaklejamy , tak samo postępujemy z węższym paskiem !!

 pora na węższy pasek, musimy go przykleić do tego większego:)

 przyklejamy!! uff gotowa zakładka:)
 musimy umocować teraz wstążkę, którą zwiążemy dziennik
na dłuższym boku wyznacz środek i przyklej wstążkę
 tak samo po na drugiej części

 teraz mocujemy zakładkę do bazy ale przed tym możesz ją ozdobić jak niżej:

i wstążka:
potrzebujemy dwa kawałki: dłuższą i krótszą:



Mamy ozdobę;)
a teraz nasza zakładka przyklejona:
UWAGA!!! dopasuj ją tak aby ładnie się zginała i nie przeszkadzała w zamykaniu,
 jak kleisz daj troszkę dalej poza bazę

Teraz pora na środek: potrzebujesz A4 kartki , naklejamy ją :
 na tej kartce ja umieszczę zdjęcie klasowe:)
teraz po wykonaniu drugiej bazy dziennika, naklejamy Podziękowania na niej:
...wiem brzydko zamazałam;)) ale to dane osobiste


 Jak widać na poprzednich zdjęciach,
wyznaczyłam środek i dziurkaczem zrobiłam otwory aby szczepić dwie części
użyłam zaciskarki i nitów
szczepiłam kółkami
ale Ty możesz związać sznurkiem lub wstążkami tak aby się łatwo otwierał:)

teraz wykończenie:
kilka propozycji:) możesz użyć tego co masz pod ręką w domu:)
ja mam mały magazyn więc mam w czym wybrać, używam np maszyny do szycia
Wyobraźnia i coś wykonasz ślicznego:))

 dodatkowo wycięłam kartki, ilość kartek to ilość uczniów, karteczki wkładasz do zakładki
na kartce mamy imię ucznia i nazwisko, numer z dziennika, po drugiej stronie kartki uczniowie
mogą wpisać życzenia na pamiątkę dla wychowawcy
I to wszystko:))

Mam nadzieję ,że kursik będzie przydatny:)))
Miłej pracy!!!

Przykłady:









1 komentarz:

  1. Pięknie zilustrowany kurs :) Właśnie szukałam czegoś na koniec toku szkolnego dla córci kończy 3 klasę więc rozstaje się ze swoją wychowawczynią i sądzę że będzie miłym gestem jeśli otrzyma taki prezent - piękną pamiątkę od całej klasy :))) Dziękuję za ten kurs :)

    OdpowiedzUsuń