Tu jest Wasze miejsce :) Witajcie

WARSZTATY online mojego autorstwa służą do nauki , NIE DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY . Każdy kto z nich korzysta powinien o tym wiedzieć :)
Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć i kursów , chroni je prawo autorskie w/g prawa obowiązującego w Polsce.
Zanim to zrobisz :
Spytaj o zgodę na ich udostępnienie.

Osoby z poza granic Polski : wstawiając kursy na stronach i portalach proszone są o szanowanie mojej pracy i dodanie linka do mojego bloga ,źródła zdjęć!!

niedziela, 17 marca 2013

Kurs-jajko Wielkanocne w skorupce papierowej:)

Dziś na Waszą prośbę ,szybki kursik na jajko :)) wykonałam ich kilka i bardzo mi się spodobały:)
Więc krótki kursik mam i dla Was.

Do pracy potrzebujemy:
- rurki, jak koszyk ma być biały , weź rurki nie pomalowane , po wypleceniu koszyczka pomalujesz go na biało:) tak jak w koszyczkach poniżej:)

 - jeżeli chcesz mieć kolorowy koszyczek , możesz użyć tak jak ja wcześniej pomalowanych rurek, u mnie są fioletowe
- jajko styropianowe , jaką wielkość chcesz dobierz
- miseczka i troszkę wody w niej
- klej Vicol, ja mam duże wiaderko, ale są dostępne w mniejszych opakowaniach , w sklepach budowlanych
- farby, tu zależy jaki kolor chcesz użyć ale musisz mieć białą farbę : może być akrylowa, lub pigment biały albo emulsja biała do sufitów .. zobacz co masz w domku
ja używam takiej farby:
 
- papier toaletowy lub serwetki papierowe białe, może być ręcznik papierowy
- serwetka z motywem świątecznym jak chcesz jej użyć:) np na koszyczku:
Nasze podstawowe materiały

Zaczynamy:
przygotuj 7 rurek , 4 na dole , 3 u góry , ułóż jak na zdjęciu
Jedną rurką z 4 zacznij owijać całość jak w koszyczku to robiliśmy , ta sama zasada, pleciemy spód
spód jest wielkości podstawy dołu jajeczka 
Przyklej jajo do niej np klejem na gorąco.
Dołóż jedną rurkę , bo tak jak w koszu zaczynamy
 wyplatanie splotem ósemkowym kosz do połowy jajka.
mój koszyczek wykonałam z wcześniej pomalowanych rurek fioletowym pigmentem, po wypleceniu
pocieniowałam go pigmentem jasnym ecru

Wykańczamy koszyczek .
Z pionowych rurek robię takie zakładki jak widzicie niżej, ucinam końcówki ,które przyklejam do kosza.
Teraz pomaluj koszyk na kolor jaki chcesz,
ja swój pomalowałam bo jak widzicie mam białe widoczne przerwy.
Jak koszyczek wyschnie zabieramy się za jajko :)
przygotuj:
miseczkę z wodą , klej oraz porwany papier
posmaruj jajko klejem



kawałki papieru doklejaj do styropianu, ja leciutko moczę palce w wodzie , i wklepuję papier aż powstanie struktura ,
po wyschnięciu pomalowałam jajko na biało.

Moje jajko wykonałam z bratkami:)
Zaczęłam od wycięcia  motywu z serwetki:

klejem biurowym płynnym przykleiłam serwetkę do jaja,

 
przykładasz motyw do jajka ,polewasz klejem u góry i rozsmarowujesz po wyciętym elemencie


Moje jajeczko wyschło , pora na wykończenie, możesz użyć pigmentów i pomalować wokół motywu jajko

jak chcesz uzyskać połysk możesz użyć farb z połyskiem , pisałam o tych farbach na drugim blogu 
kupiłam je w Lidl

Ozdób jajeczko w/g własnej wyobraźni, użyć możesz wstążek , tasiemek kwiatków 
moje jajeczko wygląda tak:)


33 komentarze:

  1. Świetny pomysł! To biało-brązowe jest śliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne...skąd Ty czerpiesz te pomysły?Dziękujemy,że się z nami dzielisz swoją wiedzą;)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne,rewelacja,dopracowane w każdym szczególe-jak wszystko u ciebie,na pewno spróbuje zrobić-pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. za twoją namową kursikową jutro idę kupić styropianowe jajca :) idealne będą takie twory naprezent :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny kurs musze koniecznie zrobić:-) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne jajeczka... Ty to masz pomysły Aniu :) W bratkowym jajeczku się zakochałam... No ale ja uwielbiam bratki ;) Więc muszę zapytać... Aniu... Gdzie można zakupić taką cudną serwetkę z bratkami?...

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejku jaki cudowny koszyczek
    ale masz super pomysły
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają bosko , super pomysł i kursik bardzo przejrzysty ,

    OdpowiedzUsuń
  9. świetne:)))) aż chce się spróbować zrobić, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. jak zawsze wspaniały kusrik :) Wielkie Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  11. piękne jajeczka i bardzo fajny kursik :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny kursik, jajeczka w koszykach są fantastyczne

    OdpowiedzUsuń
  13. dziękuję Aniu za cenne (jak zwykle) rady. Jajeczko bratkowe jest też cudne ;) A rady przydadzą się na 100%...Bezcenne jest to, że dzielisz się swoją wiedzą. DZIĘKUJĘ i pozdrawiam cieplutko.
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacja, dziękuję za wskazówki! Wykorzystam na pewno! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. kurs jak zwykle wspaniały :)

    OdpowiedzUsuń
  16. cudo , jaka szkoda, ze jeszcze nie robiłam wikliny papierowej

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne jajko! Świetny kursik :) Z opisu wydaje się bardzo proste :D Aż się chce stworzyć podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. piękna dekoracja wielkanocna!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pisanka w koszyczku jest śliczna.
    Cudnie tłumaczysz;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. ANIU DZIĘKUJĘ ZA PIĘKNE JAJECZKA I SUPER KURSIKI

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam,od jakiegoś czasu zaglądam na Twoje blogi i muszę powiedzieć,że po prostu się zakochałam w Twoich pracach,są naprawdę cudne.Dzięki Twoim kursom wykonałam kilka różnych prac,z których jestem zadowolona,Dziękuję,że jesteś i że mogę się od Ciebie uczyć:)ADIETTA

    OdpowiedzUsuń
  22. Aniu wykorzystałam Twój tutorial i efekty pokazuję u siebie na blogu :) koszyk nie jest idealny...niestety pomyliłam coś i zanim sobie przypomniałam że trzeba to łączyć przeplatając ósemkami to wyszły mi takie krzywizny :D ale domownikom się podoba a ja dalej jestem zakochana w papierowej wiklinie :) buziaków dużo ślę na te święta :) :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Aniu, świetny pomysł na jajeczko... szkoda, że dopiero dzisiaj mam chwilę żeby nadrobić zaległości blogowe bo bym sobie wyplotła takie ... :(

    OdpowiedzUsuń
  24. bardzo fajny pomysł, jajeczko śliczne

    OdpowiedzUsuń
  25. Mam ogromną prośbę proszę o zamieszczenie krok po kroku jak zrobić ten koszyczek do jajka. Próbowałam wg. załączonych zdjęć, ale zawieszam się na 1 rurce. Na pozostałych kursach też nie bardzo widać co zrobić dalej.
    Praca z jajkiem jest piękna i chciałabym zrobić kilka dla przyjaciół na święta.
    Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  26. Hermoso trabajo. Me asombro ante la creatividad que tienes. Felicitaciones.
    Saludos desde España.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nic tylko podziwiać pomysłu same piękności, dziękuję za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniałe! Jaka jest długość rurek?

    OdpowiedzUsuń
  29. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń