Tu jest Wasze miejsce :) Witajcie

WARSZTATY online mojego autorstwa służą do nauki , NIE DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY . Każdy kto z nich korzysta powinien o tym wiedzieć :)
Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć i kursów , chroni je prawo autorskie w/g prawa obowiązującego w Polsce.
Zanim to zrobisz :
Spytaj o zgodę na ich udostępnienie.

Osoby z poza granic Polski : wstawiając kursy na stronach i portalach proszone są o szanowanie mojej pracy i dodanie linka do mojego bloga ,źródła zdjęć!!

wtorek, 26 lutego 2013

Kurs-koszyk , wersja podstawowa

Witam , często prosicie o kursik na koszyk. Na Waszą prośbę taki kursik wykonałam. Kursik jest też dla moich Pań , które uczę wyplatać na Uniwersytecie III Wieku w Ostródzie:))

Koszyk jest bardzo prosty, wersja podstawowa. Technik rozpoczęcia kosza oraz wykończenia jest bardzo dużo!!! Ja pokażę Wam jak wykonać koszyk moją metodą ulubioną :)) Takich koszy wykonałam kilkaset.

Zbliża się Wielkanoc , więc promujmy nasze rękodzieło i zróbmy sobie własny koszyczek!!!

Do pracy potrzebujemy:
-rurki
-klej w sztyfcie
- drut do rączki
i pojemnik: doniczka, miska lub inna baza

Zaczynamy :
Ja zaczęłam od 7 rurek , dopasuj je do wielkości pojemnika, im większy pojemnik (nasza baza) tym więcej rurek , ja zawsze nie parzyście je układam , czyli mały pojemnik: 4 na 3 , duży pojemnik  5 na 4 itp
ułóż jak u mnie na zdjęciu
w pionie mam 4 rurki, 1 zaczynam owijać całość:

 zobacz jak ja to robię

owijamy do momentu zaczęcia

 teraz oplatamy każdą rurkę na przemian jak u mnie na zdjęciu, zrób gwiazdę
 i tak w kółeczko

 Przygotuj bazę:) misa lub doniczka
 przeplotłam spód  wielkości podstawy
 rurki pionowe spinaczami spiełam u góry.. to mój sposób na pracę ,
dokładamy jedną rurkę , ja ją wsunęłam w środek( później możesz ją obciąć) ,
na zdjęciu czerwonym ołówkiem to pokazałam
 zaczynamy splotem ósemkowym wyplatać , dla początkujących: na przemian rurkami dwoma
tak wyplatamy na wysokość jaką chcemy, ja mam na wysokość miski
 w środeczku nasz kosz wygląda tak:
  wykonałam dwa kosze:)
i 2 sposoby mam dla Was na rączkę
Zacznijmy od wykończenia. Jak pisałam wyżej jest sposobów wiele,
wierzę że wybierzecie swój po jakim czasie ...
pamiętajcie nie od razu Kraków zbudowano , na siłę nie próbujcie być najlepsi ,
i zacznijcie od podstawowych kursów!!!

Rączka nr 1
Wybierzcie po dwie pionowe rurki po obu stronach kosza, oznaczyłam je spinaczami
moje spinacze mają 2 lata:)) i musiałam je umocnić ;)
 końcówki z plecenia dołu zaklejcie, jak macie pistolet to klejem na gorąco:)
pozostałe rurki zakładamy do środeczka , obcinamy i sklejamy w środeczku

tak ma wyglądać kosz bez rączki 
 Jak zrobić rączkę?? Ja przycinam na równo końcówki wychodzące z kosza
oddzielnie biorę dwie rurki w które wkładam drut, tak aby sporo wystawał z każdej rurki, bo drut wsuwam w rurki wystające z kosza , jak na zdjęciu,pomagam sobie spinaczami , aby było równo
 Jak juz mamy te dwie bazy gotowe zaczynamy oplatać rączkę , ja biorę rurkę i składam w pół , i postępuję jak na zdjęciu:
 na przemian przekładam :)





Rączka numer dwa. Prosta i równie ładnie wyglądająca.

Zostawiamy dwie rurki po dwóch stronach
Tym razem w dwie rurki wsuwamy drut , ale tak ,że tylko po jednej stronie ma wystawać drut 
który wsuniemy w te wystające końcówki z kosza
 końcówkę bez wystającego druta wsuwamy w pleciony kosz, obok przeciwległej wystającej rurki
tak postępujemy po obu stronach:

spinamy spinaczami aby równe były , regulujemy je jak chcemy


 Zaczynamy oplatanie jedną rurką , wsuń jak na zdjęciu
 owijamy dwie rurki z drutem...
 nasza rączka gotowa:)


Teraz malowanie:)) ja zrobie dwa kosze: biały i pokażę Wam jak wykorzystać serwetkę;)
drugi pomaluję lakierobejcą ... moje ulubione kosze:))








Jutro cz.2:)))

dziękuje za zaufanie... za te kilkaset maili!!!!

31 komentarzy:

  1. Dzieki Aniu , bardzo przydatna informacja !!! Bez tego kursu na pewno popełniła bym wiele błedów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kobitko ty moja kochana, od jutra zabieram się za kręcenie rurek oby zrobić sobie dziewiczy wielkanocny koszyczek. Twój kurs jest bardzo czytelny i zrozumiały. Dziękuję !!! do zobaczenia w cz.2 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja niestety ale nie wszystko zrozumiałam, co oznaczają 0"4 pionowe rurki"? Przecież wszystkie idą do góry :-S i jeszcze to : "końcówki z plecenia dołu zaklejcie" ? Przepraszam może to banalne ale chyba mnie zamroczyło bo naprawdę nie mogę załapać:$

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudne!!! przepiękne!!!
    Dzięki za kursik :) też będę takie pletła...
    kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję ANIU za twe wspaniałe kursy juz co nieco zrobiłam pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. super! Dzieki Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo piękny kurs.Ja mam dwie lewe ręce ale chyba też spróbuję,bardzo dziękuję.Wiesia

    OdpowiedzUsuń
  8. witam serdecznie-dopiero teraz trafiłam na twojego bloga,ale już widzę,że będę częstym gościem,te koszyki przepiękne,zawsze chciałam coś takiego zrobić i po twoich zdjęciach wygląda to całkiem prosto,choć pewnie jest piekielnie trudne,ale koniec użalania się nad sobą i zacząć próbować pleść-dziękuję za cenne wskazówki i pozdrawiam serdecznie
    zapraszam również do mnie może ci się coś spodoba-Kasia
    k-deko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. super:) jesteś wspaniała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ANIU SAMYCH DOBRYCH DNI!! ANIA

    OdpowiedzUsuń
  11. super kursik - dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu jesteś niesamowita :) zawsze kiedy poszukuję czegoś i kursu na to oczywiście mam pewność że u Ciebie to znajdę :)) po raz kolejny tak właśnie się dzieje :))) dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Może teraz dodasz coś do zrobienia z papieru ? :p Bo ja to nie umiem za bardzo pleść :<

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu jak zawsze rewelacja. Zrobię sobie taki koszyczek na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dziękuję Aniu za wszystkie kursy :)Dzisiaj kończę moje jajeczka a od jutra biorę się do kęcenia rurek aby mieć własnoręcznie wykonany koszyczek.




    OdpowiedzUsuń
  16. ależ ja ci dziękuję za ten kurs. Próbowałam zrobić kosze z innych kursów w necie i nie udawało mi się, dziś zobaczyłam Twój i udało mi sie zrobić. Jak to bywa z każdym Twoim kursem Aniu :) Aga z Grodziska

    OdpowiedzUsuń
  17. No to wreszcie zrobię sobie koszyczek na miarę moich marzeń co do ...wielkości Święconki :o))
    Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  18. Po zapoznaniu się z tym wspaniałym kursem postanowiła spróbować swoich sił. Jak na pierwszy raz coś mi tam wyszło ale dzięki Pani Ani nauczyłam się jak robić rurki i spróbowałam coś stworzyć.
    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=415879868503558&set=a.415879825170229.1073741825.398777766880435&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  19. No to jutro do dzieła! Jest Pani wielka!

    OdpowiedzUsuń
  20. Pani Aniu, wykonałam sobie takim sposobem koszyczek wielkanocny. Ale mam wielki problem, ponieważ, po pierwsze ciężko włożyć drut głęboko. Po drugie, do stania się nadaje, ale jak będę chciała nieść jajeczka to ta rączka mi się urwie. Jak mam zrobić by ta rączka nie wychodziła? By była przytwierdzona "na stałe"? :) Dziękuję bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj :( jak widać na zdjęciu, jedna rurka to część koszyka, w którą wkładamy drut, drugą dokładamy, jak koszyk ma być stabilny , metoda 3 lub 4 rurek pomoże , ale z dwie muszą wychodzić z koszyka od podstawy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam.
    Pozwoliłam sobie podglądać prace u Ciebie na blogu. Kilka rzeczy też zrobiłam , nie wyszły tak idealnie ale to są moje początki. Zapraszam do siebie ...pozdrawiam Ela :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam
    pierwszy raz postanowiłam zrobić takie cudo.
    Jedynym moim problemem jest to że te rurki się kończą...jak je doplatać żeby to nie było widoczne bo po prostu mi sie to rozpada :/
    albo coś źle robię

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam.
    Moim problemem jest łączenie rurek podczas wyplatania, pierwszy raz to robię. Jak to ugryźć żeby nie było to widoczne. Skleja je Pani razem i dalej plecie czy jak??
    Prosze o radę i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Спасибо за курс! Очень красивая корзина )

    OdpowiedzUsuń
  26. Gorąco zapraszam do wzięcia udziału w konkursie na ozdobę świąteczną
    http://www.ekorodzice.pl/konkurs-na-ozdobe-wielkanocna,82,91,1741.html


    OdpowiedzUsuń
  27. Widzę że nie na wszystkie komentarze są odpowiedzi, które byłyby bardzo pomocne przy pracy. Jakby można było o to zadbać.

    OdpowiedzUsuń