Tu jest Wasze miejsce :) Witajcie

WARSZTATY online mojego autorstwa służą do nauki , NIE DO DALSZEJ ODSPRZEDAŻY . Każdy kto z nich korzysta powinien o tym wiedzieć :)
Nie wyrażam zgody na kopiowanie moich zdjęć i kursów , chroni je prawo autorskie w/g prawa obowiązującego w Polsce.
Zanim to zrobisz :
Spytaj o zgodę na ich udostępnienie.

Osoby z poza granic Polski : wstawiając kursy na stronach i portalach proszone są o szanowanie mojej pracy i dodanie linka do mojego bloga ,źródła zdjęć!!

wtorek, 24 marca 2015

Kurs- zajączek z papieru

Witam serdecznie po długiej przerwie :)
Jak to bywa w życiu czasu na wszystko nam brak . 
Ale nie zapomniałam o Was i kursik dla Was przygotowałam. 
W tym roku na Wielkanoc nie szaleję i prac nie tworzę nowych. 
Choć jedną wykonałam i z Wami nią się podzielę . 
Zajączek a raczej Pani Zajączkowa w wiosennej sukience.


Technika Wam już znana :) postać tylko inna. 
Zaczynamy pracę . 

Potrzebne materiały :
2 kulki styropianowe (jak nie masz takich nie martw się )
gazety - prasa codzienna
folia aluminiowa
taśma jednostronnie klejąca
rurka tekturowa po folii aluminiowej lub ręczniku papierowym
klej vikol
ręcznik papierowy lub papier toaletowy
pędzel i woda w miseczce
biała farba ja jak zawsze używam emulsyjnej dekoral lateksowa do ścian i sufitów 
materiał na uszy i sukienkę 
dodatki 

Etap pierwszy : głowa zająca
Jeżeli nie posiadasz kulek zrób całość z gazet , ugnieć je 
Ja łączę dwie kulki styropianowe ze sobą

 przy pomocy kleju z pistoletu na gorąco i patyczka - wykałaczki
 górę główki ugniatam z gazet , profilując ją i oklejając taśmą jednostronną
 całą główkę mam oklejoną taśmą więc pora na nosek ,
który zrobiłam z folii aluminiowej
 okleiłam taśmą i przykleiłam do główki pomiędzy dwa policzki zajączka
 Tułów 
możesz tak jak ja wbić patyk w główkę , 
końcówkę klejem posmaruj aby się trzymał patyczek stabilnie w główce
 patyk owijałam gazetami i okleiłam taśmą
 Nogi
wykonałam z rurki po folii aluminiowe, przykleiłam dwie połówki przy pomocy taśmy 
jednostronnej
 z tektury wycięłam dwa owale - to nasza podeszwa butów 
przykleiłam do nich rurki i zaczęłam owijać tym razem folią aby ładnie wyprofilować nóżki
 Jedna nóżka gotowa , pora na drugą
 rączki wygniotłam z folii aluminiowej, łatwo ją wyginać i profilować, okleiła taśmą 
i taśmą doczepiłam do tułowia
 BAZA
Znacie już materiały z poprzednich kursów 
przygotujcie ręcznik lub papier , klej vikol i pędzel 
do miseczki wlejcie troszkę wody
 Zaczynam w sposób prosty, pędzlem rozprowadzam klej po miejscu na którym przykleję papier 
nie używam do tego wody
przykładam ręcznik i dopiero teraz zwilżonym pędzlem w wodzie smaruję po wierzchu papieru , ładnie przylega mi ręcznik do ciała zająca .

 oklejam całą pracę i zostawiam do wyschnięcia 
Jak zajączek jest już suchy maluję go na biało farbą emulsyjną 
 Pora ozdobić naszą pracę 
Polecam Wam perły w płynie , te poniżej kupiłam w Empiku, , takie farby zawsze znajdą 
wykorzystanie swoje w pracowniach w Waszych domach 
Ja używam ich do wszystkich technik, przy szyciu, karteczkach- scrapowaniu, przy pracach z papieru czy decu 
Dziś te farby pomogą mi wzbogacić wygląd zajączka
Te farby w słoiczkach podobne do tych wyżej kupicie na allegro 
są świetne, mam ich kilka kolorów to nimi pomaluję nosek :)
jak nie macie tych farb , pomalujcie farbką czerwoną lub różową nosek 
akrylową lub taką co macie w domku
 
Farba akrylowa czarna- pomocna w każdej pracowni

 Mój nosek już pomalowany, pięknie błyszczy 
pora na buźkę i oczka , buźka niżej na zdjęciu 
do malowania używam farby akrylowej czarnej
 dodatki: rzęsy do kupienia w każdym markecie i sklepie z kosmetykami czy u "chińczyka"
przyklejam je klejem magic:) mocząc końcówkę rzęs w kleju i doklejając do oczek 
oczka maluję przy pomocy patyczka 
 poliki: cień lub róż do twarzy
  
Buty :
Technika jest dosyć prosta, ale większość z Was sobie nie radziło podczas 
poprzednich prac z kursu z bucikami 
Ułatwię Wam pracę

Przygotuj pasek z folii aluminiowej :
zobacz na zdjęciu, przykładam go do stopy, wygniatając i profilując wzór buta

 I jest 
 teraz rozkładamy delikatnie folię aby nie stracić wzoru 
przykładamy do kartki i odrysowujemy, tak samo kartkę przykładamy ze wzorem do materiału 
u mnie jest to eco skórka której nie muszę obszywać
 doklejamy skórkę do nóżek :)
 nóżkę postaw na tekturze, obrysuj stopę , wytnij sklej na materiale
 przyklej do nóżek
 możesz wykończyć buciki tasiemką , wstążeczką lub obszytym materiałem z którego wykonałeś buta
 pora na sukieneczkę
wyciełam i obszyłam brzegi dwóch prostokątów , 

 fastrygowałam , ( nie zszywaj dwóch prostokątów!!) tylko połącz przy fastrygowaniu
 ja nazywam tą technikę zasłonka :) haha bo tak to działa
niestety nie uszyjesz i nie włożysz ubranka na tego typu pracę, sukienka będzie na stałe 
włożyłam sukieneczkę na zająca zobacz na zdjęciu 
na dole do wysokości pachy zszyj materiał u góry zostaw jak jest
 z małych prostokątów uszyłam rękawki jak na zdjęciu , powinneś sobie poradzić, nawet bez maszyny 
dużo osób szyje ręcznie :)
 zakładamy na rączki zajączka rękawki 
rozsuwając zasłonki ;)
Na ramieniu polewamy troszkę kleju , marszcząc materiał sklejamy go do ramion 
Zasuwamy zasłonki ;)
 I jest sukieneczka :) pora na uszy
 złożyłam kartkę w pół A4 , obrysowałam część ucha , wycięłam i mam szablonik
 
 pora uszyć uszy 
Przygotuj dwa materiały , u mnie jest plusz oraz materiał taki jak sukieneczka 
na jednym z materiałów odrysuj szablon ucha 
wytnij z nadmiarem 
połóż na drugim materiale: ważne , wewnętrzna strona to materiał ze wzorkiem czyli prawa strona, po zszyciu przewijamy go na prawą stronę , aaaa i nie zszyj góry ucha ;)
 ucho uszyte i jest już na prawej stronie 
aby nam uniosły się uszy w górę  włożyłam troszkę wypełniacza u góry i przeszyłam 
materiał

 dokleiłam uszy do głowy
Teraz pora na Waszą twórczą wenę , ozdabiamy zajączka 
w/g własnego pomysłu 



Proponuję wykonać mu koszyczek :)
w który możecie wrzucić małe czekoladowe jajeczka 
Możecie w rączce umieścić mu kwiatki 
wyobraźnia i efekty końcowe mogą zaskoczyć Waszych bliskich i przyjaciół 
Miłej pracy życzę :)

12 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń